با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و استان


علاوه بر شروع به کار واحد علوم و تحقیقات یزد معاون دانشجویی آموزشی این واحد نیز معرفی شد


یزدفردا "با حضور دکتر نورا ریاست منطقه 7، دکتر آل طه دبیر منطقه 7، دکتر اسلامی ریاست واحد علوم و تحقیقات یزد ، مهندس فلاح زاده استاندار یزد، حجت الاسلام معزالدینی امام جمعه موقت یزد، رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان ، ریاست و اعضای هیئت رئیسه واحد یزد، و جمعی از مسئولین استان طی مراسمی ضمن معرفی دکتر عاصی عضو هیأت علمی و استاندار سابق یزد به عنوان معاون آموزشی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات، این واحد فعالیت خود را آغاز نمود .

به گزارش خبرنگار یزدفردا " این مراسم که 19 آبان ماه 89 در سالن اجتماعات فنی مهندسی شهید آوینی برگزار شد در ابتدا دکتر مسلمین ریاست واحد به عنوان میزبان ،ضمن خوشامدگویی، واحد علوم و تحقیقات را به عنوان چشم و چراغ آینده یزد برشمرد که در آینده نزدیک خواهد درخشید.

وی در صحبتهای خود گفت : هیأت رئیسه واحد یزد با حمایت های بی دریغ خود توانست مجوز واحد علوم و تحقیقات را بگیرد و فضای لازم برای شروع به کار ، زمینی به مساحت 86 هکتار و دیگر امکانات لازم را به این واحد اختصاص داد و انشاءا... این واحد با حمایت مسئولین استان بتواند به جایگاهی که شایسته آن است برسد.

سپس دکتر اسلامی رئیس واحد علوم و تحقیقات در سخنرانی خود گزارشی از روند راه اندازی ، جذب دانشجو و برنامه های آتی این واحد و همچنین نیازهای واحد و پشتیبانی مسئولین استان را به استحضار رسانید.
همچنین در ادامه دکتر نورا نماینده مجلس شورای اسلامی ، مشاور عالی و ریاست منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی با ایراد سخنان مبسوطی گفت : اگر امروز در کشور حرکت می کنیم و هر معرفتی که داریم از امام راحل (ره ) است.

ریاست منطقه 7 در ادامه ضمن معرفی دکتر عاصی به عنوان معاون آموزشی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات گفت : تأسیس واحد علوم و تحقیقات استان، مدیون هیأت رئیسه واحد یزد است و ما بسیار خوشحالیم که دکتر عاصی در این حرکت در کنار ماست.

نامبرده افزود : برای جلوگیری از خارج شدن دانشجویان از کشور و رشد تحصیلات تکمیلی تصمیم به جذب این دانشجویان گرفتیم ولی با کمبود اعضای هیأت علمی روبرو هستیم چرا که باید به ازای هر 30 دانشجو یک استاد داشته باشیم و با توجه به تعداد دانشجویان فعلی، دانشگاه آزاد اسلامی نیاز به 70 هزار عضو علمی دارد که برای جذب آنها نیاز به یک حرکت انقلابی بود و نهایتا یکی از راههای اتخاذ شده، راه اندازی واحدهای علوم و تحقیقات و جذب و فراهم نمودن امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بود که به حمدال.. در حال انجام است.

وی در ادامه با بررسی وضعیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه ملی و بین المللی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی در رشد مقالات علمی بسیار موفق بوده است و امسال هم در علم ریاضیات کاربردی ، رتبه اول جهان را در تعداد مقالات چاپ شده به خود اختصاص داده است.

رئیس منطقه 7 در ادامه گفت : ما باید امکاناتی در یزد فراهم کنیم تا از سراسر کشور دانشجو بپذیریم ، همچنین امکانات اولیه ای از واحد یزد برای راه اندازی این واحد اخذ شده است که باید با کمک مسئولین زمینه ای فراهم شد تا این امکانات نیز به واحد یزد برگردانده شده و واحد علوم و تحقیقات مستقل شود.

نامبرده در پایان خواستار افزایش امتیاز واحدها شد و گفت : واحدهای یزد باید جامع شوند تا بسیاری از برنامه ها در درون واحد تصمیم گیری شود، همچنین واحدها باید به فکر رشته های جدید باشند نه این که با موازی کاری رشته هایی را که برخی دیگر از واحدها دانشجو دارند را مطالبه کنند.

همچنین در ادامه مهندس فلاح زاده استاندار یزد نیز در سخنرانی خود علم را مختص به زمان ، مکان و حتی جنسیت خاص ندانست و گفت : علم بدون تزکیه فایده ای ندارد و خروجی های دانشگاه باید همراه با بصیرت و تزکیه باشد چرا که علم بدون عمل صالح بی فایده است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات مرحوم دکتر علی سلطانی بنیان گذار واحد یزد گفت: دانشگاه محل تحولات یک کشور است و یکی از زیرساختها توسعه امنیت و دیگری آموزش است.

مهندس فلاح زاده ادامه داد: بنیان دانشگاه در دوران طاغوت بر اساس الگوی غربی گذاشته شده و ما در انقلاب فرهنگی اهدافی داشتیم که هنوز به همه آنها دسترسی پیدا نکردیم و در برخی موارد دانشگاههای ما به جای تولید علم مصرف کننده علم هستند و من از شما دانشگاهیان می خواهم که با آموزش همراه با معنویت علاوه بر پرورش درست دانشجویان ارتباط دانشگاه را با صنعت و محیط های کاری را بیشتر کنید.

استاندار یزد در پایان ضمن تبریک به دکتر اسلامی و دکتر عاصی در سمت جدید ، قول مساعدت و همکاری در زمینه های آب ، برق و نیاز های زیر بنایی ، در شروع به کار واحد علوم تحقیقات را داد .

در ادامه نیز دکتر عاصی معاون دانشجویی و آموزشی دانشگاه نیز ضمن عرض خیر مقدم اظهار امیدواری نمود تا بتواند خدماتی را ارائه نماید.

در پایان نیز مسئولین با حضور در ساختمان تخصیص یافته به این واحد ، از فضاهای مختلف این دانشگاه بازدید نمودند .

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا